Voor u persoonlijk, voor u als mens, voor u als consument

  • Persoonlijkheidsanalyse
  • Sociaal gedrag en voorspelbaarheid
  • Koop- en keuzegedrag
  • Risicogeneigdheid, Radicalisering en Extremisme


 

1. Persoonlijkheidsanalyse

We zijn als YX Company in beginsel tegen de individuele persoonlijkheidsanalyse. We geloven domweg niet dat het mogelijk is om objectief iets van de geest te zeggen op individueel niveau, omdat elk mens zich altijd bevindt tussen ‘het zelf’ en ‘de ander’. Het is een illusie te menen dat je over ‘het zelf’ uitspraken kan doen zonder dat de eigen waarnemingshorizon van ‘het systeem’ of zijn representant (leraar of begeleider, psychiater of psycholoog) mee speelt. Hoezeer je ook van mening bent dat je als ‘professional’ goede waarborgen voor die onafhankelijkheid hebt afgesproken. Neutraliteit is een illusie.

We doen deze persoonlijke terugkoppeling wel op de YX Spiegel. We doen dat, omdat we met het YX systeem de mogelijkheid hebben om ‘ik’ en ‘de ander’ ten opzichte van elkaar zichtbaar te maken. Wat we persoonlijkheidsanalyse noemen is dus niet meer dan het zichtbaar maken van de verhouding tot de ander en de mate waarin je daar meer of minder dan gemiddeld gedrag in vertoont. Oftewel: we geven die persoonlijkheidsanalyse, omdat het een waardevrije analyse is. YX Company verbindt geen enkel ooordeel met deze zichtbaar gemaakte positionering, terwijl het voor elk individu waardevol is om zijn of haar gedragsrealiteit teruggespiegeld te krijgen t.o.v. de groep participanten die meedoen.

Hoe meer mensen aan het platform en de virtual community meedoen, hoe representatiever en dus ook betekenisvoller de teruggekoppelde beelden zijn.

Wat we hier dus zeggen: elke deelnemer krijgt zijn eigen profiel terug gespiegeld in relatie tot de anonieme posities van de overige deelnemers. Met filters kan de deelnemer zelf specifiek worden in waar hij zich mee wil vergelijken. Elke deelnemer heeft dus een eigen specifieke account waarop zijn persoonlijke terugkoppeling staat. De collectieve portal is vanuit dit account bereikbaar en alleen vanuit dit persoonlijke account.

Meedoen? Ga naar de YX Spiegel en maak een account aan!
 

2. Sociaal gedrag en voorspelbaarheid

De patronen die we als collectieve patronen zichtbaar maken, gekoppeld aan filter-instellingen – brengen de gedragsrealiteit in beeld van het sociale systeem als geheel. Hoe meer mensen meedoen, hoe representatiever dit beeld.

Dit soort sociale gedragspatronen hebben een grote voorspelbaarheid. Een bewering die Google ook doet, alleen Google heeft de hard-zacht-koppeling niet.

Meer weten? Neem contact met ons op.
 

3. Koop- en keuzegedrag

Wat we zullen laten zien: dat als genoeg mensen de kleine aanvullende vragen blijven beantwoorden, voorspelbaarheid ontstaat zoals van (puur illustratief; de lijst is onuitputtelijk)

  • Verkiezingsuitslagen
  • Bestedingen van shoppers, gesegmenteerd naar talloze kenmerken
  • Krantenartikelen die mensen graag lezen
  • Waarom welke persona’s voor welke reisbestemmingen kiezen
  • Welke voorkeuren perona’s bij hun partner keuze hebben
  • Welke life-style bij persona’s horen

Interesse? Neem contact met ons op.
 

4. Risicogeneigdheid, Radicalisering en Extremisme

Van groot maatschappelijk belang wordt dat we inzicht gaan ontwikkelen in de gedragsrealiteit die we als mensen met elkaar ontwikkelen.
Nu hebben mensen nog geen idee wie ze zelf zijn en met wat voor uitstraling mensen in groepen opereren. Zo’n spiegel bestond tot nu toe niet.
Wat er aan spiegelfuncties bestaat kennen we als publicaties van het sociaal en cultureel planbureau, of van het centraal planbureau. Ook de politieke peilingen zijn spiegels.

Met wat YX Company als platform introduceert, ontstaat een compleet nieuwe spiegel. Veel gedetailleerder en op continue basis komt beschikbaar welke patronen van sociaal gedrag zich ontwikkelen.

Van bijzondere betekenis wordt dat we de risico’s in beeld kunnen brengen. Zoals het risico van radicalisering en extremisme.
Jazeker, YX Company is in staat om de geneigdheid tot radicalisering en extremisme bij individuen en in groepen in kaart brengen!

Meer informatie? Neem contact met ons op.